Travian Rehberi
 
Travian bildiğimiz üzere bir ortaçağ strateji oyunudur. Oyunda 3 tane Irk vardır:
Galyalılar,
Romalılar,
Cermenler
Doğa (Kullanılamaz) ve
Kullanılamasa da serverın ilerleyen zamanlarında açılan ve savaşılması gerekebilen Natarlar.

1)Galyalılar
Galyalılar savunma yapmak için en iyi ırktır. Ayrıca en hızlı halktır. Süvarileri hızlı ve güçlüdür. Satıcıları orta miktarda hammadde taşır, ama hızlıdır. Köyün etrafını çeviren Çit en iyi ikinci defansif yapıdır. Tuzakçılar sayesinde saldıran düşman askerlerini yakalayabilirsiniz (Yakalanan askerler öldürülemezler. Tuzağınızda dururlarken düşmandan tahıl yemeye devam ederler. Bu askerleri kurtarmak için başarılı bir saldırı yapılmalıdır. Yağmalama değil. Ayrıca kişi isterse tuzağa düşen askerleri ölüme terkedebilir.). Sığınıklar iki kat daha geniştir. En çok tuğlaya ihtiyaç duyar.

2)Romalılar
Hem savunmada hem de saldırıda eşit oranda güçlüdürler. Satıcıları az hammadde taşır ve orta hızdadır. Süvarileri güçlü, ancak bakımı ve üretimi zordur. Piyadesi çok iyidir. Hem köy dışında hem köy içinde diğer ırklardan farklı olarak aynı anda iki bina yapabilir. Sur en iyi defansif yapıdır. Demire çok ihtiyaç duyar. Süvarileri için yalak yaparak, harcadıkları tahıl miktarını azaltabilirler.

3)Cermenler
En saldırgan halktır. Her ne kadar savunma için en kötü ırk olduğu söylense de bence o kadar da kötü değildir. En yavaş halktır. Satıcısı en yavaştır ancak en fazla miktarı taşır. Yağmalamada sığınakların yaklaşık 2/3 ünü yağmalayabilir (Bu oranın 1/5 olarak değiştiği söylenmektedir.). En çok oduna ihtiyaç duyar. Toprak siper en zayıf defansif yapıdır. Askerlerin yüksek hammadde taşıma yeteneği vardır.

4)Doğa
Sadece vahada bulunurlar. Saldırmazlar, seçilemezler. Bulundukları vahayı korurlar. Kahramanınızı geliştirmek için saldırı atılabilir.

5)Natarlar
Natarlar serverin ilerleyen zamanlarında ortaya çıkan, tılsım bulmak ve Wonder yapmak için savaşmanız gereken bir ırktır. Saldırgan değillerdir ancak geldiklerini haber vermek için servera dahil oldukları 2-3 gün içinde casus atarlar. Askerleri oldukça güçlüdür.

Oyunun amacı serverların herhangi birinde iyi bir birlik oluşturup ya da birliğe girip, Wonder yapıp oyunu birliğinizle birlikte kazanmaktır. Oyun kazanıldığında server resetlenecektir.

Köyünüz:
Size ilk başta 4-4-4-6 lık (Odun-Tuğla-Demir-Tarla) bir köy verilecektir. Size yardımcı olması için yanda bir karakter berilecektir. Ancak görevler tamamlanınca kaybolacaktır. Oyunun başında belli bir süre koruma altında olacaksınız, yani saldırı almayacaksınız. Bu süre içinde birliğe girmeniz, size saldırmayı düşünenler için caydırıcı bir unsur olacaktır.
Her binanın seviyesi vardır. Bazı binalar, seviyeleri belli bir noktaya ulaşınca işlev kazanırken, bazıları da seviyesi arttıkça hammadde üretimi gibi özellikleri artacaktır.

İkinci Köyü Kurma:
Bunun için seviye 10 Saray (Sadece Başkente kurulabilir. Kurduğunuz köy başkentiniz olur) ya da seviye 10 Köşk gerekir. Seviye 10 olduğunda 3 adet göçmen çıkarıp köy kurabilirsiniz. Kurmak için:
Haritada boş bir alan seçin (Vahalar hariç),
"Yeni köy kur" seçeneğine basın.
3 Göçmeninizi de yollayın.
Unutmayın, giden Göçmenler her hammaddeden 750 tane yanlarında götürürler.
Köylerin hammadde alanları farklı olabilir (3-5-4-6,1-1-1-9 gibi). İhtiyacınız olan hammaddelere göre köyler kurmak yaranıza olacaktır.
Köşk-Saray seviye 10 da 1 köy, 15 te 2 köy ve 20 de 3 köy kurabilirsiniz. Ancak bir köy kurup, onda Köşk-Sarayı seviye 10 yapıp yeni köy kurmak daha kolaydır.

Kahraman:
Her oyuncu bir adet kahramana sahip olabilir. Kahramana sahip olmak için:
Kahraman olacak bir asker ve
Kahraman kışlası gerekir.
Kahraman anlaşılacağı üzere diğer askerlerden farklıdır. Yetiştirilen kahramana, her seviye atladığında ve ilk kahraman olduğunda 5 er puan gelir. Bu puanları ihtiyacınıza göre
Saldırı
Savunma
Savunma Bonusu
Saldırı Bonusu ve
Rejenerasyon (İyileşme)
özelliklerine dağıtabilirsiniz. Savunma puanı ne kadar artarsa artsın Piyadeye karşı savunma/Süvariye karşı savunma oranı değişmez.

Seviye atlaması için öldürdüğü düşmanın tükettiği hammadde miktarına bakılır. Seviye atlaması da Knight Online gibidir, her seviye zorlaşır.

Kahraman kışlası seviye 10 olduğunda 1 tane, 15 olduğunda 2, 20 olduğunda ise 3 vaha ele geçirebilir. Ancak alabileceğiniz vahalar, Harita'ya geldiğinizde "7 ye 7" lik alanda, köyünüz tam ortada bulunacak şekilde baktığınızda görebildiklerinizdir. Bunun için vahanın öncelikle hayvanlardan temizlenmesi gerekmektedir. Bu vahalara askerlerinizle (1-2 asker yeter demeyin, bazı vahalar için 100 asker bile yetmeyebilir.) saldırın. Temizlenince kahramanınızı birkaç askerle vahaya gönderip vahayı alın. Eğer tek başına gönderirseniz o vahada hayvan olmasa bile ölecektir. Kahramanlar öldüklerinde tekrar doğabilirler, ancak seviyesine göre bir bedel ödemeniz gerekir (Seviyesi aynı kalır). Alınan vaha çeşidine göre hammadde üretiminizi arttırır.

Genel Tavsiyeler-Bilgiler:
İlk kurulduğunuzda yapmanız gerken ilk şey sığınak olsun. Böylece olası bir yağmada hammadde kaybınız olmaz

Saldırı güçlü birinden geliyorsa askerlerinizi kaçırın. Bunun için siz de güçsüz birine askerleriniz köyde bulunmasın diye saldırı atabilirsiniz.

Eğer vahanız varsa ve uzun süre oyuna bakamayacaksanız, askerlerinizi destek olarak vahaya atın. Böylece vahaya pek saldırı gelme ihtimali olmadığından (Gelebilir tabii ama köye gelme ihtimali daha fazladır.) askerlerinizi bıraktığınız gibi köyünüze geri çekebilirsiniz.

Oyunda kendinize bir temsilci bulabilirsiniz. Temsilci, siz olmadığınız zamanlarda kendi şifresi ve sizin oyuncu adınızla oyununuza girebilir. Yetkileri kısıtlıdır.

Ürettiğiniz tahıl her zaman harcadığınızdan fazla olmalıdır. Yoksa tahıl üretiminiz eksiye düşer, yani tahılınız azalır. Tahıl miktarı sıfır olursa, bu sırada tahıl üretimi hala eksideyse askerleriniz ölmeye başlar...

Destek olarak gönderilen askerlerin tahıl ihtiyacı sizden karşılanır.

Destek olarak gelen askerleri saldırtamazsınız. Sadece sizi savunurlar. O askerleri geri göndermek için Askeri Üssüze gelin ve destek olarak gelen askerleri "Geri Gönder" butonuyla gönderin.

Casus atarak düşmanın asker ve hammadde durumunu, köşk seviyesini görebilirsiniz. Ancak saldırılan köyde casus varsa, gelen casusları öldürebilir ve casus atanın kim olduğu görülebilir. Genelde savaş nedeni olur. Casuslar ayrıca normal saldırılarda da savunma yaparlar.

Birliğe girmek ve birlik kurmak için Birlik Binası gerekir.

 
  Bugün 3 ziyaretçi (6 klik) kişi burdaydı!